Papir
Â
Fejlbestilling af papir betyder fald både i 2017 og 2018
Kommunens indkøb af papir er forsat faldende. I 2017 er der lavet en fejlbestilling pÃ¥ 90.000 A3 ark som er blevet sendt retur i 2018. Med denne fejbestilling taget i betragtning er der faktisk sket et minimalt fald i 2017 samt et lidt større fald pÃ¥ 5 % i 2018.Â
Stigningen fra 2013 til 2014 skyldes, at opgørelsen fra 2014 kom til at omfatte både kommunens hovedleverandør og kommunens bilevarandør. Efter en stigning i 2015 er papirindkøbet nu faldet til et leje, der ligger nærmere niveauet i 2012 og 2013.
Â
Vi bliver gradvist mere "papirløse"
Papirforbruget er set over en årrække faldet. Det skyldes, at den kommunale virksomhed er blevet mere digital, hvilket vil sige, at flere arbejdsgange er blevet IT-baserede frem for baseret på udprint af papir.
Albertslund Kommune er gået over til at arbejde med elektronisk mødemateriale. I løbet af 2011 blev Ipads introduceret til ledere, kommunalbestyrelsesmedlemmer og enkelte administrative medarbejdere. Efter indførsel af Ipads er print af mødemateriale gjort overflødigt. I september 2012 overgik mødematerialet til de politiske møder til elektronisk form. Dette tiltag kan have slået delvist igennem i 2012, men den fulde effekt ses først i 2013.
Ligeledes forholder det sig med borgerhenvendelser fra borgerservice, der for en dels vedkommende er gjort elektroniske.
Endelig har kommunen i perioden 2012 til og med 2014 haft lønadministrationen outsourcet til KMD, så en del breve i den periode ikke blev genereret i Albertslund Kommune.